Reklama, która dotyczy łącznie asortymentów towarów powszechnego użytku sprzedawanych przez dwie konkurujące ze sobą sieci supermarketów, o ile asortymenty te złożone są po każdej ze stron z pojedynczych towarów, spełnia przesłankę porównywalności – stwierdził wczoraj w wyroku Europejski Trybunał Sprawiedliwości, uznając, że tego rodzaju reklama nie jest sprzeczna z prawem europejskim. Trybunał orzekł jednocześnie, że reklama porównawcza, w której stwierdza się, iż reklamujący oferuje niższy ogólny poziom cen niż jego główni konkurenci, w sytuacji, w której porównanie dotyczyło jedynie próbki towarów, może wprowadzać w błąd, jeśli: z reklamy tej nie wynika, że porównanie dotyczy tylko próbki towarów, nie zaś wszystkich produktów reklamującego, lub gdy dotyczy zbiorczo wachlarza oszczędności, jakich może dokonać konsument robiący zakupy u reklamującego, a nie u konkurentów, bez wskazywania indywidualnie na ogólny poziom cen stosowany przez każdego z tych konkurentów.

Wyrok w sprawie Lidl Belgium GmbH & Co KG/Etablissementen Franz Colruyt NV (C-356/04)

  

źródło: Komisja Europejska

Reklama, która dotyczy łącznie asortymentów towarów powszechnego użytku sprzedawanych przez dwie konkurujące ze sobą sieci supermarketów, o ile asortymenty te złożone są po każdej ze stron z pojedynczych towarów, spełnia przesłankę porównywalności – stwierdził wczoraj w wyroku Europejski Trybunał Sprawiedliwości, uznając, że tego rodzaju reklama nie jest sprzeczna z prawem europejskim. Trybunał orzekł jednocześnie, że reklama porównawcza, w której stwierdza się, iż reklamujący oferuje niższy ogólny poziom cen niż jego główni konkurenci, w sytuacji, w której porównanie dotyczyło jedynie próbki towarów, może wprowadzać w błąd, jeśli: z reklamy tej nie wynika, że porównanie dotyczy tylko próbki towarów, nie zaś wszystkich produktów reklamującego, lub gdy dotyczy zbiorczo wachlarza oszczędności, jakich może dokonać konsument robiący zakupy u reklamującego, a nie u konkurentów, bez wskazywania indywidualnie na ogólny poziom cen stosowany przez każdego z tych konkurentów.

Wyrok w sprawie Lidl Belgium GmbH & Co KG/Etablissementen Franz Colruyt NV (C-356/04)

  

źródło: Komisja Europejska

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.