W 2009 roku Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał 8566 pisemnych skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Najliczniejszą grupą skarg zgłaszanych do Biura Rzecznika Ubezpieczonych były skargi odnoszące się do ubezpieczeń komunikacyjnych – stanowiły one 61,5% wszystkich zgłaszanych skarg. Na kolejnych miejscach z uwagi na liczbę zgłoszonych spraw znajdują się skargi dotyczące ubezpieczeń na życie (15,3%), skargi na ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (6,8%) oraz ubezpieczenia mienia na wypadek kradzieży z włamaniem, od ognia i innych zdarzeń losowych – 391 skarg (4,6%).

Interwencję Rzecznik Ubezpieczonych podjął  w 86,1% zgłoszonych spraw. Spośród skarg w których podjął interwencję Rzecznik Ubezpieczonych, 40,5% zakończyło się zmianą stanowiska na korzyść ubezpieczonego

Pełna treść raportu dostępna jest na stronie internetowej Biura Rzeczników Ubezpieczonych, pod adresem: http://www.rzu.gov.pl/sprawy-biezace/Raport_Rzecznika_Ubezpieczonych_w_sprawie_skarg_w_roku_2009__2460.

Rzecznik Ubezpieczonych powołany został w celu reprezentowania interesów ubezpieczonych wobec ubezpieczycieli i funduszy emerytalnych. Do jego zadań należy między innymi rozpatrywanie skarg w sprawach kierowanych do Rzecznika, podejmowanie prób polubownego rozwiązywania sporów między ubezpieczycielami i funduszami emerytalnymi a ich klientami, a także prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej z zakresu dziedziny ubezpieczeń.

Kontakt z Rzecznikiem Ubezpieczonych możliwy jest pod numerami telefonów: (22) 333-73-26 oraz (22) 333-73-27 oraz pod adresem e-mailowym biuro@rzu.gov.pl.

Materiał komunikatu pochodzi ze strony internetowej http://www.rzu.gov.pl.

W 2009 roku Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał 8566 pisemnych skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Najliczniejszą grupą skarg zgłaszanych do Biura Rzecznika Ubezpieczonych były skargi odnoszące się do ubezpieczeń komunikacyjnych – stanowiły one 61,5% wszystkich zgłaszanych skarg. Na kolejnych miejscach z uwagi na liczbę zgłoszonych spraw znajdują się skargi dotyczące ubezpieczeń na życie (15,3%), skargi na ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (6,8%) oraz ubezpieczenia mienia na wypadek kradzieży z włamaniem, od ognia i innych zdarzeń losowych – 391 skarg (4,6%).

Interwencję Rzecznik Ubezpieczonych podjął  w 86,1% zgłoszonych spraw. Spośród skarg w których podjął interwencję Rzecznik Ubezpieczonych, 40,5% zakończyło się zmianą stanowiska na korzyść ubezpieczonego

Pełna treść raportu dostępna jest na stronie internetowej Biura Rzeczników Ubezpieczonych, pod adresem: http://www.rzu.gov.pl/sprawy-biezace/Raport_Rzecznika_Ubezpieczonych_w_sprawie_skarg_w_roku_2009__2460.

Rzecznik Ubezpieczonych powołany został w celu reprezentowania interesów ubezpieczonych wobec ubezpieczycieli i funduszy emerytalnych. Do jego zadań należy między innymi rozpatrywanie skarg w sprawach kierowanych do Rzecznika, podejmowanie prób polubownego rozwiązywania sporów między ubezpieczycielami i funduszami emerytalnymi a ich klientami, a także prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej z zakresu dziedziny ubezpieczeń.

Kontakt z Rzecznikiem Ubezpieczonych możliwy jest pod numerami telefonów: (22) 333-73-26 oraz (22) 333-73-27 oraz pod adresem e-mailowym biuro@rzu.gov.pl.

Materiał komunikatu pochodzi ze strony internetowej http://www.rzu.gov.pl.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.