List of all articles

Poza sądem łatwiej i szybciej.

Konsumentom polskim potrzebna jest praca nad czytelnym systemem instytucji pozasądowych, rozwiązujących problemy między przedsiębiorcą a konsumentem sprawnie i tanio.
Pozasądowe rozstrzyganie sporów jest nieocenionym instrumentem wykorzystywanym z powodzeniem już dzisiaj. Przykładem dobrych praktyk są działania Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, Komisji Etyki Reklamy czy mediacje wojewódzkich inspektoratów  handlowej.
To podstawowe konkluzje debaty, która została zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie przy wsparciu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 19 listopada br.

Read more »

„Komisja proponuje wprowadzenie obowiązujących w całej UE praw dla nabywców

08 października 2008 – Komisja Europejska przedstawiła propozycję wprowadzenia obowiązujących w całej UE praw ułatwiających konsumentom zakupy przez Internet oraz w punktach sprzedaży. Nowe reguły zagwarantują konsumentom, że bez względu na to gdzie w UE dokonują zakupów, przed zawarciem umowy otrzymają przejrzyste informacje dotyczące ceny oraz dodatkowych kosztów i opłat. Wzmocnią one ochronę konsumentów na wypadek spóźnienia przesyłki lub jej niedostarczenia, jak również określą bezwzględnie obowiązujące w całej UE prawa konsumentów dotyczące okresu rezygnacji z zakupu, zwrotów, zwrotu kosztów, napraw, gwarancji oraz nieuczciwych warunków umownych.

Read more »

UE wymaga, aby na „zabawkach magnetycznych” umieszczana była etykieta ostrzegawcza

Prawdopodobnie już wkrótce w całej UE na zabawkach zawierających magnesy umieszczane będą obowiązkowe etykiety ostrzegawcze, zgodnie z wnioskiem Komisji zatwierdzonym w dniu dzisiejszym przez państwa członkowskie na posiedzeniu komitetu działającego na mocy dyrektywy w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. Wniosek dotyczący projektu decyzji Komisji obejmuje wszystkie „zabawki magnetyczne” – czyli zabawki, które zawierają luźne lub dające się odłączyć magnesy lub części magnetyczne lub składają się z tychże elementów, których rozmiar i kształt umożliwia ich połknięcie przez dzieci. Etykieta ostrzegawcza ma być umieszczana na opakowaniu lub w inny sposób dołączona do zabawki. Magnesy są rosnącym zagrożeniem, w ciągu ostatnich kilku lat stały się one mniejsze, silniejsze i łatwiej je oderwać. W ciągu ostatnich dwóch lat na całym świecie doszło do szeregu wypadków, w których dzieci połknęły magnesy oderwane od zabawek, otrzymano również setki skarg ze strony konsumentów, sprawozdań dotyczących poszczególnych przypadków oraz szereg zgłoszeń w ramach systemu RAPEX. Projekt decyzji Komisji stanowi część działań wynikających z przeglądu środków kontroli bezpieczeństwa zabawek, podjętego przez Komisję jesienią 2007 r. w następstwie szeregu głośnych przypadków wycofania zabawek od konsumentów. Projekt ten jest zbieżny z podobnymi środkami podejmowanymi od końca ubiegłego roku przez państwa członkowskie takie jak Francja i Niemcy. Zostanie on przedłożony Parlamentowi Europejskiemu, zanim z początkiem kwietnia kolegium komisarzy podejmie decyzję w jego sprawie. Państwa członkowskie w ciągu kolejnych 3 miesięcy będą musiały dopilnować, aby etykiety ostrzegawcze były umieszczane na wszystkich zabawkach magnetycznych.

Read more »

Wyniki kontroli stron internetowych sprzedających bilety lotnicze

Komisarz ds. ochrony konsumentów UE Meglena Kuneva ogłosiła dzisiaj wyniki przeprowadzonej na obszarze całej UE kontroli dotyczących reklam wprowadzających w błąd oraz nieuczciwych praktyk stosowanych przez strony internetowe sprzedające bilety lotnicze. W badaniu wzięło udział 15 instytucji państw członkowskich UE oraz Norwegia. Kontrola obejmuje główne europejskie linie lotnicze, tanie linie lotnicze oraz inne strony internetowe sprzedające bilety lotnicze.

Read more »

Paypal ma licencję bankową

 Wczoraj, 15 maja PayPal uzyskał licencję bankową w Unii Europejskiej. Zdaniem analityków serwisu Bankier.pl fakt ten może oznaczać prawdziwą rewolucję na europejskim rynku płatności detalicznych. PayPal dostępny jest już na ponad 100 tys. europejskich witryn internetowych i obsługuje w Europie ponad 35 mln klientów z 15 krajów Unii Europejskiej (w skali światowej firma działa już na 190 rynkach). Tylko w ubiegłym roku poprzez ten system płatniczy zrealizowano w Europie transakcje o łącznej wartości 8,4 miliarda dolarów.

Read more »
Skip to content