List of all articles

Consumer Classroom – nowy portal społecznościowy dla nauczycieli

Consumer Claasroom to portal społecznościowy przeznaczony dla nauczycieli młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Serwis gromadzi obszerne zasoby materiałów z zakresu edukacji konsumenckiej ze wszystkich krajów UE. Portal wyposażony jest w interaktywne narzędzia umożliwiające współpracę nauczycieli podczas przygotowania lekcji i udostępniania gotowych scenariuszy innym nauczycielom oraz uczniom.

Od 2 kwietnia 2013 r. portal jest dostępny w polskiej wersji językowej pod adresem: www.consumerclassroom.eu/pl

Read more »

ODR szansą na dalszy rozwój e-handlu w UE

Według opublikowanej przez Komisję Europejską „Tablicy wyników dla rynków konsumenckich 2013”, jedynie 35 proc. Europejczyków robiących zakupy przez internet ma zaufanie do sprzedawców z innych krajów UE. Zdaniem KE potrzebne są nowe rozwiązania, które sprawią, że konsumenci będą mogli robić zakupy z równą łatwością i ufnością w całej UE, niezależnie od tego, czy będą ich dokonywali w internecie czy w sklepie stacjonarnym.

Read more »

ECK Polska na Twitterze

Aktualności, porady, ważne komunikaty, uży­teczne mate­riały w jednym miejscu – ECK Polska uruchomiło swój profil na Twitterze, tym samym dołączyło do szerokiego grona centrów sieci ECC-Net, które nawiązują kontakt z konsumentem poprzez media społecznościowe @ECCPoland

Read more »

Lepsza ochrona turystów coraz bliżej

Komisja Rynku Wewnętrznego PE (IMCO) przyjęła projekt nowej dyrektywy dotyczącej wyjazdów turystycznych. Do tej pory jako podstawa ochrony turystów w UE służyła dyrektywa z 1990 r. w sprawie zorganizowanych podróży, która nie obejmuje m.in. sprzedaży usług za pośrednictwem internetu.

Read more »

PE znosi roaming

Posłowie Parlamentu Europejskiego przyjęli 3 kwietnia br. tzw. „pakiet telekomunikacyjny”, który znosi opłaty roamingowe naliczane przy wykonywaniu połączeń telefonicznych, wysyłaniu wiadomości tekstowych oraz używaniu mobilnego internetu, za granicą, na terenie Unii Europejskiej, od 15 grudnia 2015 roku (ceny detaliczne mają spaść do wysokości cen obowiązujących w ofercie danego operatora na terenie kraju).

Read more »

Rozklejone markowe buty

Konsument zakupił markowe obuwie w sklepie internetowym niemieckiego przedsiębiorcy. W zaskakująco krótkim czasie buty uległy rozklejeniu, pomimo iż były użytkowane sporadycznie i w sposób zgodny z przeznaczeniem. Klient dwukrotnie składał reklamację u sprzedawcy, ale ten zaproponował mu jedynie obniżenie ceny towaru o 20 złotych, co stanowiło niewielki procent ceny obuwia.

Read more »

Zła technologia produkcji

Konsumentka kupiła przez Internet sandały od niemieckiego przedsiębiorcy. Pomimo, że w okresie zimowym przechowywała je we właściwy sposób, w odpowiednich warunkach, to obuwie uległo zniszczeniu. Skórzane paski na całym bucie uległy rozklejeniu. Konsultacja wady w zakładzie szewskim wskazywała, że naprawa jest w zasadzie niemożliwa, a przede wszystkim bardzo kosztowna z uwagi na fakt, że wada jest wynikiem złej technologii produkcji tego towaru.

Read more »

Czasami gra się nie opłaca

Holenderski konsument chciał dokonać zakupu gry internetowej na stronie polskiego sprzedawcy. W tym celu założył konto na portalu przedsiębiorcy, wpłacił na nie pieniądze i zamówił grę. Sprzedawca nie dostarczył jednak zamówionego towaru, ale na skutek reklamacji konsumenta obiecał zwrócić pieniądze. Mijały tygodnie a konsument nie otrzymał zwrotu.

Read more »

Awaria serwera poczty

Uprzejmie informujemy, że z powodu awarii serwera, od dnia 13.01.2015 r. do odwołania, Europejskie Centrum Konsumenckie nie ma dostępu do poczty elektronicznej. Za wszelkie trudności przepraszamy.

Read more »

Commercial warranties – are they worth the money ?

The EU legal guarantee allows consumers to request, normally within 2 years of purchase, repair or replacement of defective goods, or in some cases a refund. It is mandatory and to be provided at no extra cost by the seller. However, commercial warranties offered against payment are becoming more and more common. But are they worth the extra cost? Do they add to the legal protection in place in the EU, Iceland and Norway? The ECC-Net has carried out 342 checks in 25 countries, screened 104 websites, contacted 127 shops and surveyed 543 consumers online. The results show that not all commercial warranty offers go beyond the legal guarantee and that they contain numerous exclusions. They are most useful when they cover damage from accidents or misuse of products. On the occasion of World Consumer Rights Day on March 15, the ECC-Net is publishing its report on the application of legal guarantees and commercial warranties in the EU, Iceland and Norway.

Read more »
Skip to content