Na początku grudnia 2009, na zlecenie Ministerstwa Gospodarki (Departamentu Gospodarki Elektronicznej) Federacja Konsumentów przeprowadziła badanie e-sklepów w Polsce. Monitoring miał na celu zbadanie stopnia przestrzegania podstawowych uregulowań prawnych obowiązujących przedsiębiorców w e-handlu i obejmował następujące zakresy tematyczne: informacje o przedsiębiorcy i komunikacja z klientem, informacje o warunkach transakcji, polityka reklamacji i zwrotów, bezpieczeństwo strony, ochrona prywatności. Wyniki raportu pokazały, że ani jeden z grupy reprezentacyjnej 200 losowo wybranych e-sklepów nie spełniał warunków „ideału”. Według autorów raportu przyczyna takiej sytuacji jest kryzys „który potrafi obniżać standardy”. Ponadto zauważono „niedostatek wiedzy, mylenie pojęć (reklamacja = rękojmia), brak dookreśloności wielu postanowień”.

Więcej i informacji na temat „Raportu z wyników monitoringu sklepów internetowych” – Ministerstwo Gospodarki oraz Federacja Konsumentów.

W tym samym czasie został opublikowany Raport e-Handel Polska 2009, który jest wynikiem badań ankietowych przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Autorzy przebadali rynek pod kątem: stosowanych technik marketingowych, sposobów płatności, poziomu bezpieczeństwa, logistyki oraz oczekiwań klientów. Według danych zebranych w Raporcie e-Handel Polska 2009 w naszym kraju obecnie funkcjonuje 7,5 tys. sklepów internetowych, a liczba dokonanych w nich zamówień w ciągu roku wynosi blisko 40 mln. Ponadto wartość e-handlu w Polsce została oszacowana na 13 mld złotych (sprzedaż sklepów internetowych oraz na platformach aukcyjnych). Jednocześnie stwierdzono, zarówno spadek obrotów polskiego e-commerce jak również zmniejszenie liczby kupujących on-line. Raport jest dostępny na stronie www.sklepy24.pl. Wydawcą raportu e-Handel 2009 jest spółka Dotcom River, która m.in. prowadzi badania rynkowe i analizy ekonomiczne, a także zarządza serwisem Sklepy24.pl, który prowadzi rejestr aktywnych sklepów internetowych w Polsce i monitoruje wydarzenia z rynku, udostępnia poradniki oraz forum konsumenckie.

Więcej informacji dotyczących Raportu e-Handel Polska 2009 udziela przewodniczący kolegium redakcyjnego raportu, Piotr Jarosz (piotr.jarosz@sklepy24.pl, Dotcom River; tel. +4871 / 788 95 10)

Na początku grudnia 2009, na zlecenie Ministerstwa Gospodarki (Departamentu Gospodarki Elektronicznej) Federacja Konsumentów przeprowadziła badanie e-sklepów w Polsce. Monitoring miał na celu zbadanie stopnia przestrzegania podstawowych uregulowań prawnych obowiązujących przedsiębiorców w e-handlu i obejmował następujące zakresy tematyczne: informacje o przedsiębiorcy i komunikacja z klientem, informacje o warunkach transakcji, polityka reklamacji i zwrotów, bezpieczeństwo strony, ochrona prywatności. Wyniki raportu pokazały, że ani jeden z grupy reprezentacyjnej 200 losowo wybranych e-sklepów nie spełniał warunków „ideału”. Według autorów raportu przyczyna takiej sytuacji jest kryzys „który potrafi obniżać standardy”. Ponadto zauważono „niedostatek wiedzy, mylenie pojęć (reklamacja = rękojmia), brak dookreśloności wielu postanowień”.

Więcej i informacji na temat „Raportu z wyników monitoringu sklepów internetowych” – Ministerstwo Gospodarki oraz Federacja Konsumentów.

W tym samym czasie został opublikowany Raport e-Handel Polska 2009, który jest wynikiem badań ankietowych przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Autorzy przebadali rynek pod kątem: stosowanych technik marketingowych, sposobów płatności, poziomu bezpieczeństwa, logistyki oraz oczekiwań klientów. Według danych zebranych w Raporcie e-Handel Polska 2009 w naszym kraju obecnie funkcjonuje 7,5 tys. sklepów internetowych, a liczba dokonanych w nich zamówień w ciągu roku wynosi blisko 40 mln. Ponadto wartość e-handlu w Polsce została oszacowana na 13 mld złotych (sprzedaż sklepów internetowych oraz na platformach aukcyjnych). Jednocześnie stwierdzono, zarówno spadek obrotów polskiego e-commerce jak również zmniejszenie liczby kupujących on-line. Raport jest dostępny na stronie www.sklepy24.pl. Wydawcą raportu e-Handel 2009 jest spółka Dotcom River, która m.in. prowadzi badania rynkowe i analizy ekonomiczne, a także zarządza serwisem Sklepy24.pl, który prowadzi rejestr aktywnych sklepów internetowych w Polsce i monitoruje wydarzenia z rynku, udostępnia poradniki oraz forum konsumenckie.

Więcej informacji dotyczących Raportu e-Handel Polska 2009 udziela przewodniczący kolegium redakcyjnego raportu, Piotr Jarosz (piotr.jarosz@sklepy24.pl, Dotcom River; tel. +4871 / 788 95 10)

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.