Aktualności

„Konsument na granicy II”

Europejskie Centrum Konsumenckie Polska oraz Europejskie Centrum Konsumenckie Niemcy spotkają się 13 lipca w Słubicach, aby podczas „Miejskiego Święta Hanzy” przybliżyć mieszkańcom ich prawa konsumenckie oraz udzielić informacji nt. bezpłatnej pomocy, jaką mogą otrzymać od sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Blisko 15-letnie doświadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) pokazuje, że mieszkańcy przygranicznych miejscowości często zwierają umowy z firmami z krajów sąsiadujących. Przedsiębiorcy decydując się na rozszerzanie działalności, reklamują się w ościennych państwach, dzięki temu konsumenci na wyciągniecie ręki mają dostęp do zagranicznych towarów  i usług.

Co w sytuacji, gdy klient napotka problem z firmą z innego kraju? Odpowiedzią jest Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należące do sieci ECC-Net, które bezpłatnie pomaga konsumentom rozwiązać spór np. z niemieckim sprzedawcą.

Gdzie i kiedy można nas znaleźć?

Przedstawiciele ECK z Polski i Niemiec będą obecni podczas Święta Hanzy. Zainteresowanych otrzymaniem bezpłatnej porady prawnej  zapraszamy 13 lipca do naszego stanowiska na Pl. Przyjaźni w Słubicach w godz. 10.00-17.00. Mieszkańcy będą mogli skorzystać z pomocy polskich i niemieckich ekspertów, a także wziąć udział w konkursach z nagrodami.

W jakich sprawach pomagamy?

Wszelkiego rodzaju umowy zawarte między konsumentem a przedsiębiorcą z innego kraju Unii Europejskiej, Norwegii lub Islandii, np.:

  • zakup auta od zagranicznego sprzedawcy;
  • kupno mebli, sprzętu RTV/AGD;
  • zakup wycieczki z biurem podróży;
  • wszelkiego rodzaju usługi typu: fryzjer, mechanik, stomatolog itp.
  • problem z linią lotniczą
  • i inne transgraniczne sprawy

Sprawy Polsko-Niemieckie

  • Polka zakupiła kurnik od niemieckiej firmy, który uległ zniszczeniu w czasie użytkowania i pozbawił kury życia. Dzięki pomocy ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka uzyskała zwrot wysokości 75 euro.
  • Zagubiony pierścionek zaręczynowy w czasie przesyłki. Wybranka konsumenta nie doczekała się zaręczyn, bowiem klient otrzymał puste pudełko. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Niemcy konsument otrzymał blisko 1000 euro zwrotu.
  • Konsument pojechał wraz z żoną i dziećmi do parku rozrywki w Niemczech. Po odejściu od kasy, zauważył, że kasjerka wydała mu 50 euro za mało. Interwencja ECK Polska i ECK Niemcy zakończyła spór i konsument otrzymał pieniądze.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce odnotowało w 2018 r. największą liczbę spraw na przedsiębiorców z Niemiec (14% skarg), na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania
i Irlandia.

· 9 lipca 2019 · 16:30