Aktualności

Kibic – konsument na wyjeździe

Bilet już w garści, biało-czerwone gadżety zakupione? Przed nami wielkie święto piłki nożnej EURO 2016. Wielu miłośników futbolu chcąc obejrzeć zmagania Polaków na żywo, zdecyduje się odwiedzić Francję. Na co powinien zwrócić uwagę kibic planując wyjazd na Euro doradza Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK).

Jakie prawa konsumenckie przysługują Polakom? Podczas rezerwacji hotelu wpłacić zaliczkę „arrhes” lub “acompte? Jakimi środkami transportu publicznego dostać się na mecz? Co grozi za zakup podróbki? Co oznacza napis „fait maison” w restauracjach? Odpowiedzi na te i inne pytania przygotowało ECK w poradniku KIBIC “konsument” NA WYJEŹDZIE.

Warto przejrzeć materiał, zapamiętać kilka wskazówek, aby ze spokojem móc zaśpiewać Hymn Polski przed pierwszym gwizdkiem meczu Polska – Irlandia Północna.

Inne przydatne narzędzia:

  • Aplikacja ECC-Net Travel – idealny towarzysz podróży po Unii Europejskiej, Islandii
    oraz Norwegii. Konsumenci za jej pośrednictwem mogą skorzystać z informacji na temat przysługujących im w określonej sytuacji praw oraz typowych dla danego kraju wyrażeń i zwrotów
    – bezpośrednie tłumaczenie na 25 języków. Aplikacja działa w trybie off-line. Aplikację można pobrać: Google Playstore (Android), Apple app Store (iOS) oraz Windows Apps+GamesStore (Windows Phone).
  • Aplikacja iPOlak – aplikacja MSZ wskaże drogę do najbliższych placówek dyplomatycznych
    oraz podpowie jak zadbać o własne bezpieczeństwo. iPolak posiada przycisk S.O.S., podpowiadający telefon kontaktowy do najbliższej polskiej placówki. Aplikacja można ją pobrać w Google Playstore (Android), Apple app Store (iOS) oraz Windows Apps+GamesStore (Windows Phone).
  • System Informacji SMS PZPN – darmowy system informacyjny, ma na celu informowanie kibiców
    o najważniejszych wydarzeniach związanych z rywalizacją Polaków w czasie Euro we Francji. Aby na bieżąco otrzymywać informacje, należy wysłać SMS o treści START pod numer 500 505 505.
· 20 maja 2016 · 16:20