Najmłodsi często posiadają swoje fundusze przez co stanowią dużą grupę konsumentów. Dopiero poznają zasady gry rynkowej i są narażeni na nieuczciwe praktyki stosowane przez przedsiębiorców. Dlatego to właśnie do nich adresowana jest strona internetowa akcji „Moje konsumenckie ABC” www.konsumenckieabc.pl, która na początku czerwca ruszyła w nowej odsłonie. W przystępny sposób przedstawia prawa i obowiązki konsumentów, porady na co zwracać uwagę przy zakupach, jakie informacje sprawdzać na opakowaniach, co zrobić gdy zakupiony produkt okazuje się wadliwy. Informacje są podane w atrakcyjnej szacie graficznej, w formie prostych gier konsumenckich, quizów, testów, a nawet kolorowanek i historyjek dla najmłodszych.

Interaktywna strona www.konsumenckieabc.pl jest częścią dużej kampanii edukacyjnej UOKiK kierowanej do najmłodszych. Celem prowadzonych w ramach kampanii działań jest zapoznanie dzieci i młodzieży z prawem konsumenckim, czy zagadnieniami takimi jak reklama, marketing, rynek. Poprzez udział w specjalnych szkoleniach w tym roku w kampanię zaangażowało się 1500 nauczycieli z gimnazjów i szkół średnich, którzy otrzymali 75 tys. bezpłatnych podręczników do pracy z uczniami. Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC” jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Na podstawie materiałów prasowych UOKiK

Więcej informacji: www.konsumenckieabc.pl

ECK

 

Najmłodsi często posiadają swoje fundusze przez co stanowią dużą grupę konsumentów. Dopiero poznają zasady gry rynkowej i są narażeni na nieuczciwe praktyki stosowane przez przedsiębiorców. Dlatego to właśnie do nich adresowana jest strona internetowa akcji „Moje konsumenckie ABC” www.konsumenckieabc.pl, która na początku czerwca ruszyła w nowej odsłonie. W przystępny sposób przedstawia prawa i obowiązki konsumentów, porady na co zwracać uwagę przy zakupach, jakie informacje sprawdzać na opakowaniach, co zrobić gdy zakupiony produkt okazuje się wadliwy. Informacje są podane w atrakcyjnej szacie graficznej, w formie prostych gier konsumenckich, quizów, testów, a nawet kolorowanek i historyjek dla najmłodszych.

Interaktywna strona www.konsumenckieabc.pl jest częścią dużej kampanii edukacyjnej UOKiK kierowanej do najmłodszych. Celem prowadzonych w ramach kampanii działań jest zapoznanie dzieci i młodzieży z prawem konsumenckim, czy zagadnieniami takimi jak reklama, marketing, rynek. Poprzez udział w specjalnych szkoleniach w tym roku w kampanię zaangażowało się 1500 nauczycieli z gimnazjów i szkół średnich, którzy otrzymali 75 tys. bezpłatnych podręczników do pracy z uczniami. Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC” jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Na podstawie materiałów prasowych UOKiK

Więcej informacji: www.konsumenckieabc.pl

ECK

 

Skip to content