Aktualności, Archiwum

FIFA World Cup 2006

FIFA World Cup 2006: Ceny biletów oraz koszt obsługi Co dzieje się z moimi pieniędzmi?

Ugoda sądowa pomiędzy Niemieckim Związkiem Piłkarskim (DFB) a Niemiecką Federacją Organizacji Konsumenckich

Niemiecki Związek Piłkarski (DFB) ustanowił wraz z Komitetem Organizacyjnym (KO) Mistrzostw świata wiele zasad dotyczących sprzedaży biletów.

Niedawno ugoda pozwoliła udzielić odpowiedzi na kilka otwartych pytań, a zwłaszcza na pytania dotyczące dozwolonej wysokości opłat za obsługę tzw. “Option Tickets” i biletów “zbiorowych” TST oraz na pytanie czy “Option Tickets” można zwrócić.

Czym jest “Option Ticket”?

Bilety “Option Tickets” sprzedawane były przez Internet w listopadzie 2005 roku; aby uzyskać bilety zainteresowani kibice mogli wypełnić zgłoszenie FIFA przez internet i po wypełnieniu takiego zgłoszenia byli wpisywani na listę oczekujących.

Nie jest pewne czy wszyscy kibice otrzymają bilety, ponieważ ich rozdzielenie będzie zależało od ilości biletów zwróconych przez związki krajowe i sponsorów.

Mimo wszystko, zgodnie z zasadami FIFA, jak do tej pory zamówienia na bilety są wiążące dla kibiców.

Czym jest Bilet TST?

TST (bilet “zbiorowy” dla wybranej liczby meczy danej drużyny) mogą zamawiać kibice, którzy chcą podczas mistrzostw śledzić mecze drużyny konkretnego państwa. Bilety te dostępne są w pięciu różnych kategoriach, można je zamówić przed końcem rundy kwalifikacyjnej, a opłata pobierana jest natychmiast.

Czy “Option Tickets” można zwrócić?

Z zmówienia na “Option Ticket” można było zrezygnować do 15 kwietnia 2006 r.

Cena jaką nabywca zapłacił za bilet zostanie zwrócona w ciągu czterech tygodni od otrzymania rezygnacji przez DFB Rezygnacja musi być jednoznaczna i udostępniona DFB w formie pisemnej do 15 kwietnia 2006 r.

Można również zrezygnować z zamówienia na Option Ticket przez Internet, na stronie FIFA, pod następującym adresem:http://fifaworldcup.yahoo.com/06/de/tickets/selfservice.html

,b>Czy obowiązują mnie koszty obsługi nawet jeśli nie otrzymałem biletu?

Początkowo każdy musiał zapłacić 5€, co stanowiło koszt obsługi. Jednak dzięki wyżej wspomnianej ugodzie, obecnie, nawet jeśli zatrzymacie zamówienie, ale nie otrzymacie biletów, pełna kwota oraz koszt obsługi zostaną zwrócone do 9 sierpnia 2006 r.

Czy obowiązują opłaty za dostarczenie “option ticket”?

Jeśli nabywca odbierze bilet osobiście nie obowiązują go opłaty za dostarczenie, w innym przypadku wynoszą one 10€. Nabywcy, którzy zapłacili 10€ mimo, że osobiście odebrali bilety otrzymają zwrot tej kwoty od DFB.

Czy obowiązuje mnie koszt obsługi nawet jeśli nie otrzymałem Biletu TST?

Jeśli bilet TST został kupiony na mecze drużyny, która się nie zakwalifikowała do Pucharu świata, cena jaką zapłacił nabywca zostanie oczywiście zwrócona – powinna ona dotrzeć do nabywcy nie później niż 6 tygodni po zakończeniu rundy kwalifikacyjnej. Ugoda jasno stwierdza, że DFB nie ma prawa zatrzymać podstawowej kwoty zatrzymanych kosztów obsługi gdy zwraca cenę biletu. Nabywcom posiadającym bilet należący do pierwszej kategorii cenowej DFB zwróci 20€, zamiast 50€, które stanowiło koszt obsługi. W drugiej (30€) i trzeciej (20€) kategorii zwrotowi podlega już tylko połowa kosztu obsługi. Nabywcy, którzy zapłacili zbyt wysoką cenę za obsługę otrzymają stosowny zwrot. Zwrot powinien być dokonany automatycznie; o ile to nie nastąpi, nabywca może skontaktować się bezpośrednio z DFB, aby mu o nim przypomnieć.

Materiał przygotowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie w Niemczech.

31.03.2006 Mimo uważnego sprawdzania powyższej treści, nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za jej poprawność.

Tagi: · 1 grudnia 2014 · 13:25