Aktualności, Archiwum

Europejski Szczyt Konsumencki

Centralnym zagadnieniem Szczytu była tematyka rozwoju europejskiej polityki konsumenckiej w zakresie dostępu i swobody wyboru usług przez konsumentów oraz bezpieczeństwa obrotu konsumenckiego na wspólnym rynku. W tym celu zorganizowano panele dyskusyjne obejmujące 6 tematów szczególnie istotnych dla konsumentów:

  • Jak umożliwić konsumentowi wybór najlepszego usługodawcy?
  • Wyzwania i możliwości Web 3.0 – konsument w Internecie przyszłości.
  • Opłaty bankowe: transparentność i wybór.
  • Wynajem samochodów: wyzwania.
  • Zielona energia: wyzwania.
  • Transport zrównoważony w komunikacji miejskiej – jak zmienić przyzwyczajenia konsumentów?

Zobacz wideo ze spotkania:

 

Do udziału w  warsztatach zostali zaproszeni przedstawiciele unijnych oraz państwowych instytucji związanych z ochroną konsumencką, europejskich sieci konsumenckich (w tym ECC-NET, w którego skład wchodzi Europejskie Centrum Konsumenckie), organizacji pozarządowych związanych z tematyką konsumencką, jak również „zwykli” konsumenci oraz przedsiębiorcy. Szeroka reprezentacja różnych środowisk zapewniła zróżnicowane punkty widzenia na każdy z omawianych tematów. Podstawą dyskusji były między innymi skargi zgłaszane do Europejskich Centrów Konsumenckich, jak również badania rynku konsumenckiego przeprowadzane przez Komisję Europejską w ramach projektu „Tablicy Wyników dla Rynków Konsumenckich”.

Więcej informacji na temat Europejskiego Szczytu Konsumenckiego 2010 można znaleźć pod adresem: http://www.european-consumer-summit.eu/ (strona w języku angielskim)

Tagi: · 1 grudnia 2014 · 13:25