W dniach 18 – 19 Marca 2010 roku w Brukseli odbył się drugi Europejski Szczyt Konsumencki. Zorganizowany był przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów (DG SANCO) której przewodniczy od niedawna Komisarz ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów John Dalli. W szczycie wzięli udział przedstawiciele licznych organizacji, instytucji oraz środowisk związanych z tematyką ochrony konsumentów, w tym przedstawiciele Europejskich Centrów Konsumenckich.

Głównym zagadnieniem Szczytu były kwestie rozwoju europejskiej polityki konsumenckiej w zakresie dostępu i swobody wyboru usług przez konsumentów oraz bezpieczeństwa obrotu konsumenckiego na wspólnym rynku.

Szczyt otwarty został wystąpieniami Komisarza Johna Dalli oraz Pani Dyrektor ds. Konsumenckich DG SANCO Jacqueline Minor, po których uczestnicy przystąpili do prac w ramach warsztatów poświęconych sześciu kluczowym zagadnieniom:

• Jak umożliwić konsumentowi wybór najlepszego usługodawcy?

• Wyzwania i możliwości Web 3.0 – konsument w Internecie przyszłości.

• Opłaty bankowe: transparentność i wybór.

• Wynajem samochodów: wyzwania.

• Zielona energia: wyzwania.

• Transport zrównoważony w komunikacji miejskiej – jak zmienić przyzwyczajenia konsumentów?

W ramach warsztatów dyskutowano na temat unijnej i krajowej polityki konsumenckiej, kierunkach jej rozwoju oraz pomysłach na usprawnienia w danych dziedzinach, korzystając z doświadczeń uczestników, danych zebranych w ramach badań wspólnotowych oraz komentarzy przesłanych przez konsumentów w związku z konkretnymi zagadnieniami. Dwudniowe prace zostały zamknięte, a cały szczyt podsumowany, wystąpieniem Dyrektora Generalnego ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów DG SANCO Roberta Madelin. W międzyczasie uczestnicy mieli również okazję wzięcia udziału w przygotowanych z okazji szczytu Brukselskich Targach Konsumenckich.

W opinii uczestników II Europejski Szczyt Konsumencki można uznać za bardzo udany, a know-how zdobyty w ramach szczytu wykorzystany będzie teraz do współtworzenia unijnej polityki ochrony konsumenta.

Więcej informacji na temat szczytu uzyskać można na stronie http://www.european-consumer-summit.eu/ (strona w języku angielskim).

W dniach 18 – 19 Marca 2010 roku w Brukseli odbył się drugi Europejski Szczyt Konsumencki. Zorganizowany był przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów (DG SANCO) której przewodniczy od niedawna Komisarz ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów John Dalli. W szczycie wzięli udział przedstawiciele licznych organizacji, instytucji oraz środowisk związanych z tematyką ochrony konsumentów, w tym przedstawiciele Europejskich Centrów Konsumenckich.

Głównym zagadnieniem Szczytu były kwestie rozwoju europejskiej polityki konsumenckiej w zakresie dostępu i swobody wyboru usług przez konsumentów oraz bezpieczeństwa obrotu konsumenckiego na wspólnym rynku.

Szczyt otwarty został wystąpieniami Komisarza Johna Dalli oraz Pani Dyrektor ds. Konsumenckich DG SANCO Jacqueline Minor, po których uczestnicy przystąpili do prac w ramach warsztatów poświęconych sześciu kluczowym zagadnieniom:

• Jak umożliwić konsumentowi wybór najlepszego usługodawcy?

• Wyzwania i możliwości Web 3.0 – konsument w Internecie przyszłości.

• Opłaty bankowe: transparentność i wybór.

• Wynajem samochodów: wyzwania.

• Zielona energia: wyzwania.

• Transport zrównoważony w komunikacji miejskiej – jak zmienić przyzwyczajenia konsumentów?

W ramach warsztatów dyskutowano na temat unijnej i krajowej polityki konsumenckiej, kierunkach jej rozwoju oraz pomysłach na usprawnienia w danych dziedzinach, korzystając z doświadczeń uczestników, danych zebranych w ramach badań wspólnotowych oraz komentarzy przesłanych przez konsumentów w związku z konkretnymi zagadnieniami. Dwudniowe prace zostały zamknięte, a cały szczyt podsumowany, wystąpieniem Dyrektora Generalnego ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów DG SANCO Roberta Madelin. W międzyczasie uczestnicy mieli również okazję wzięcia udziału w przygotowanych z okazji szczytu Brukselskich Targach Konsumenckich.

W opinii uczestników II Europejski Szczyt Konsumencki można uznać za bardzo udany, a know-how zdobyty w ramach szczytu wykorzystany będzie teraz do współtworzenia unijnej polityki ochrony konsumenta.

Więcej informacji na temat szczytu uzyskać można na stronie http://www.european-consumer-summit.eu/ (strona w języku angielskim).

Skip to content