Aktualności

Diamentowe gody

508 milionów konsumentów w UE, 4 swobody jednolitego rynku, 69% konsumentów zadowolonych z usług świadczonych przez 30 Europejskich Centrów Konsumenckich. W 2017 roku obchodzimy 60. lecie Unii Europejskiej. 25 marca 1957 r. w Rzymie podpisano dwa traktaty, powołując tym samym do życia Wspólnotę Europejską (WE). Dziś Unia Europejska jest największym rynkiem na całym świecie z 508 mln konsumentami, którzy codziennie korzystają ze czterech swobód: przemieszczania się osób, towarów, usług oraz kapitału. Aby wzmocnić zaufanie konsumentów w UE i zapewnić im, że każdy może korzystać z jednolitego rynku powstała sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net). Jej głównym zadaniem jest dostarczenie informacji oraz zapewnienie bezpłatnego doradztwa i pomocy w zakresie zakupów transgranicznych w UE, Norwegii oraz Islandii. W wielu przypadkach już samo dostarczenie informacji pomaga konsumentowi polubownie rozwiązać problem z przedsiębiorcą. W razie konieczności sieć ECC-Net nawiązuje bezpośredni kontakt z przedsiębiorcą. Wsparcie, jakiego udziela sieć pomaga przezwyciężyć bariery kulturowo-językowe oraz uświadomić kupujących, jak i sprzedających jakie prawa przysługują konsumentom. Wyniki ostatniego badania sieci ECC-Net przeprowadzonego przez Komisję Europejską w drugiej połowie 2016 r., są satysfakcjonujące:
  • 69% konsumentów było zadowolonych z usług świadczonych przez sieć Europejskich Centrów Konsumenckich
  • 75% konsumentów uznało działania sieci za pomocne w rozumieniu ich praw lub rozwiązaniu sporu
  • 90% konsumentów uznało, że strony internetowe sieci za łatwe w korzystaniu
Dzięki pomocy sieci Europejskich Centrów Konsumenckich konsumenci stają się coraz bardziej pewni swojej pozycji: „Bardzo dziękuję za pomoc i współpracę. Bez Państwa pomocy pewnie już dawno bym się poddała. Mam nadzieję, że taka sytuacja się nie powtórzy, aczkolwiek, w razie problemów będę wiedziała do kogo się zwrócić.” – napisała w e-mailu Pani Joanna „Słyszałem dobre opinie o ECK i Pana wiadomość je potwierdza. Dziękuję za troskę! Dziś na szczęście zadzwonili do mnie z  Hiszpanii i powiedzieli mi, że za trzy tygodnie otrzymam od nich czek. Jeszcze raz bardzo dziękuję i wszystkiego najlepszego.” – podsumował Pan Maksymilian Prawnicy sieci ECC-Net we wszystkich krajach UE, Norwegii i Islandii dzielą się swoim doświadczeniem oraz wiedzą. Ich wspólnym celem jest wspieranie konsumentów oraz uczynienie ich życia łatwiejszym. · 23 marca 2017 · 14:48