Komisja Europejska realizuje program szkoleń oraz współpracy instytucji konsumenckich – Consumer Champion. W celu zapewnienia jak najlepszej jakość usług uczestniczy w nim ECK Polska. Program ma na celu wymianę doświadczeń osób zajmujących się tematyką konsumencką, a także zwiększenie kompetencji organizacji konsumenckich poprzez edukowanie specjalistów.

Program zakłada pięć głównych, uzupełniających się wzajemnie elementów:

Tematyka kursów obejmuje takie dziedziny jak: prawo konsumenckie, telekomunikacja, usługi finansowe, prawo energetyczne, usługi cyfrowe oraz doradztwo konsumenckie. Poszczególne moduły przygotowywane są w języku angielskim, chorwackim, rumuńskim, czeskim, polskim, bułgarskim, słoweńskim, słowackim, litewskim, estońskim, łotewskim oraz węgierskim.

Celem programu jest rozwinięcie sieci specjalistów do spraw konsumenckich w całej Europie, a tym samym zapewnienie europejskim konsumentom ochrony na wysokim poziomie.

Więcej na temat inicjatywy KE, można dowiedzieć się na stronie Consumer Champion.

Skip to content