W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych.

ECK Polska przypomina o prawach pasażerów w okresie wakacyjnym:

TWOJE PRAWA

Zagubienie, uszkodzenie, opóźnienie bagażu

UWAGA: W sytuacji uszkodzenia lub zagubienia bagażu, przepisy nakazują przewoźnikowi wypłatę odszkodowania w formie pieniężnej.

Opóźnienie lub odwołanie lotu

UWAGA: Powyższe prawa przysługują także pasażerom lotów czarterowych.

Odmowa przyjęcia na pokład

UWAGA: Powyższe prawa przysługują także pasażerom lotów czarterowych.

Przegląd prywatności
Europejskie Centrum Konsumenckie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.