Zgodnie z nową regulacją, w razie wypadku samochodowego, kierowcy innych samochodów powinni możliwie jak najszybciej stworzyć pustą przestrzeń na pasie pośrodku drogi w celu ułatwienia służbom ratowniczym niesienia pomocy. Jest to tzw. korytarz ratunkowy. Ma on umożliwiać odpowiednim służbom niezwłoczne podjęcie działań mimo zakorkowania tras.

przepisy drogowe w austrii
fot. Morguefile.com

Uprawnionymi do poruszania się korytarzem ratunkowym są karetki pogotowia oraz pojazdy policji, służb drogowych i pomoc drogowa. Dzięki korytarzowi ratunkowemu służby ratownicze są zdolne dotrzeć znacznie szybciej do miejsca wypadku oraz ewentualnych poszkodowanych aniżeli w razie użycia pobocznego pasa.

W celu uformowania korytarza ratunkowego wszystkie pojazdy znajdujące się na lewym pasie ruchu powinny zjechać możliwie jak najdalej na lewo, zaś pojazdy znajdujące się na prawym pasie ruchu możliwie jak najdalej na prawo. W przypadku tras trzypasmowych i szerszych wszystkie pojazdy na pasie skrajnie lewym powinny zjechać możliwie najdalej na lewo zaś wszystkie pozostałe – na prawo. Kary za nierespektowanie tego przepisu są stosunkowo wysokie – do 2800 EUR. System korytarzy ratunkowych jest stosowany nie tylko w Austrii lecz także w krajach z nią sąsiadujących, takich jak: Niemcy, Czechy, Słowenia oraz Szwajcaria.

Zobacz też:

Jakie przepisy drogowe obowiązują w krajach UE?
Sprawdź, zanim ruszył w podróż


 

Zgodnie z nową regulacją, w razie wypadku samochodowego, kierowcy innych samochodów powinni możliwie jak najszybciej stworzyć pustą przestrzeń na pasie pośrodku drogi w celu ułatwienia służbom ratowniczym niesienia pomocy. Jest to tzw. korytarz ratunkowy. Ma on umożliwiać odpowiednim służbom niezwłoczne podjęcie działań mimo zakorkowania tras.

przepisy drogowe w austrii
fot. Morguefile.com

Uprawnionymi do poruszania się korytarzem ratunkowym są karetki pogotowia oraz pojazdy policji, służb drogowych i pomoc drogowa. Dzięki korytarzowi ratunkowemu służby ratownicze są zdolne dotrzeć znacznie szybciej do miejsca wypadku oraz ewentualnych poszkodowanych aniżeli w razie użycia pobocznego pasa.

W celu uformowania korytarza ratunkowego wszystkie pojazdy znajdujące się na lewym pasie ruchu powinny zjechać możliwie jak najdalej na lewo, zaś pojazdy znajdujące się na prawym pasie ruchu możliwie jak najdalej na prawo. W przypadku tras trzypasmowych i szerszych wszystkie pojazdy na pasie skrajnie lewym powinny zjechać możliwie najdalej na lewo zaś wszystkie pozostałe – na prawo. Kary za nierespektowanie tego przepisu są stosunkowo wysokie – do 2800 EUR. System korytarzy ratunkowych jest stosowany nie tylko w Austrii lecz także w krajach z nią sąsiadujących, takich jak: Niemcy, Czechy, Słowenia oraz Szwajcaria.

Zobacz też:

Jakie przepisy drogowe obowiązują w krajach UE?
Sprawdź, zanim ruszył w podróż


 

Skip to content