Wakacje za nami! Nie wszyscy będą jednak je miło wspominać. Wielu konsumentów doświadczyło trudności np. z opóźnionym lub odwołanym lotem, wynajmem auta, rezerwacją pokoju hotelowego, czy z biurem podróży… Odpowiedzią na to może być Twoja reklamacja. Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!

Statystyki za okres wakacyjny w 2021

Co roku do ECK, działającego przy UOKiK, wpływają liczne skargi na wakacyjne usługi, które nie zostały zrealizowane zgodnie z umową.

Za tymi liczbami kryją się nieudane wakacje, na które konsumenci czekali cały rok.

Większość zgłaszanych problemów w okresie od połowy czerwca do końca sierpnia dotyczyła:

Często problemy nie kończą się na samym opóźnieniu bagażu, czy lotu. Okazuje się bowiem, że opóźniony bagaż  dotarł uszkodzony, przez odwołany lot utraciliśmy również zarezerwowany nocleg, a w wyniku problemów z hotelem – spędziliśmy na infolinii parę godzin – płacąc za to krocie!

„Akcja #WakacyjnaReklamacja”

W ramach kampanii w mediach społecznościowych „Akcja #WakacyjnaReklamacja” – Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK pragnie zachęcić podróżnych, którym zmarnowano urlop – do wysłania reklamacji!

Jak napisać reklamację?

Przygotowaliśmy ją dla Ciebie! Przykładowe wzory znajdziesz tutaj: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji/

Czy moje roszczenie jest zasadne?

Zadzwoń do nas i się upewnij! Infolinia ECK działa od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00 pod numerem: 22 55 60 600 (koszt zgodnie z taryfą operatora).

Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji?

Sprawdź to na naszej stronie! Informacje znajdziesz na stronie ECK w części „Twoje prawa”: https://konsument.gov.pl/

Ile mam czasu na wysłanie reklamacji?

Gdzie mogę się zwrócić po pomoc?

Nie udało Ci się rozwiązać sporu za pomocą reklamacji? W przypadku problemów z przedsiębiorcą z innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, po bezpłatną pomoc możesz zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w kraju, w którym mieszkasz.

Kontakt do ECK Polska:

Problem z polskim przedsiębiorcą:

Skip to content