Serwis jest promowany na witrynie głównej UEFA EURO 2012 i wielu innych, także poprzez strony Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich – oferuje porady, jak najlepiej przygotować się do podróży i co zrobić w przypadku, gdy konsument ma problem przebywając na terenie Polski (lub w drodze powrotnej). Witryna dostępna jest w 23 językach, w tym polskim.

football fans advices

Na jaką pomoc mogą liczyć kibice podczas EURO 2012?

Służby Europe Direct Contact Centre odpowiedzą na wszelkie zapytania kibiców dotyczące ogólnych praw konsumenckich, natomiast infolinia w języku angielskim obsługiwana przez polską organizację konsumencką – Federację Konsumentów – zapewni pomoc prawną dla osób, które napotkają problemy konsumenckie w Polsce. Kibice zagraniczni będą mogli też liczyć na wsparcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w razie sporu z przedsiębiorcą (np. gdy linie lotnicze nie uwzględnią reklamacji zagubionego bagażu). Plakaty skierowane do kibiców na temat tych usług zostaną rozwieszone w najpopularniejszych hotelach.

Komisarz Dalli: „Wiem, że kibice skupiają się głównie na występie zespołów, którym będą kibicować podczas turnieju EURO 2012. Tym bardziej ważne jest, aby upewnić się, że nic nie zepsuje zabawy! Kibice mogą zasięgnąć wielu wskazówek jak radzić sobie na wypadek problemów z opóźnionym lotem, zagubionym bagażem, bądź jeśli usługi oferowane przez hotel różnią się od tych, które były zamieszczone w ich ofercie w momencie dokonywania rezerwacji”.

Michel Platini: „Jestem bardzo zadowolony z faktu, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracują razem i zapewnią kibicom praktyczne wskazówki oraz pomoc konsumencką w czasie EURO 2012. Inicjatywa ta pozwoli kibicom ze wszystkich krajów cieszyć się ich pobytem w Polsce i na Ukrainie”.

Infolinia

Infolinia konsumencka będzie otwarta od 1 czerwca do 31 lipca 2012 w celu odpowiedzi na wszelkie pytania konsumenckie, które mogą mieć kibice podczas pobytu w Polsce. Obsługiwana będzie przez Federację Konsumentów z funduszy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Europejskiej. Infolinia będzie udzielać porad jak rozwiązywać konkretne sprawy w Polsce.

– Darmowa Infolinia konsumencka: 800 007 707 (dzwoniąc z polskich telefonów stacjonarnych lub polskich operatorów sieci komórkowej)
– Infolinia konsumencka +48 228 27 5474 (dzwoniąc z zagranicznych operatorów sieci komórkowej. Pobierane są normalne opłaty, w tym za roaming)

Formularz uzyskania pomocy online

Europe Direct będzie udzielał porad w 23 językach na najpopularniejsze zapytania, np. jakie prawa ma pasażer w przypadku odwołania lotu; co zrobić, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy; jakie dokumenty są potrzebne, by skorzystać z pomocy służb medycznych. Istnieje możliwość skontaktowania się z Europe Direct za pomocą Internetu w 23 językach. Serwis ten udziela odpowiedzi na ogólne pytania średnio w ciągu 3 dni roboczych, natomiast w kwestiach związanych ze sprawa UE, w razie potrzeby, przekazuje wnioski do właściwych jednostek pomocy. Masz pytanie? Wyślij tutaj: http://europa.eu/europedirect/

Wsparcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich

Kampania KE i UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Centrów Europejskich (Sieć ECC – NET). Centra sieci ECC -NET mogą udzielić kibicom porad na temat praw konsumenckich związanych z zakupami i podróżami po UE i pomocy w dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorcy z innego kraju UE (np. linii lotniczych, biura podróży, hotelu).

Szczegóły dotyczące informacji kontaktowych 29 Europejskich Centrów Konsumenckich można znaleźć na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_en.htm

Z uwagi na fakt, że Europejskie Centra Konsumenckie mieszczą się w każdym z państw UE oraz Norwegii i Islandii, a Ukraina nie posiada własnego ECK, możliwe jest skorzystanie z praw do ochrony konsularnej w swoim konsulacie lub innego kraju UE, w przypadkach zaistnienia poważnych problemów dla obywateli UE podróżujących poza granicami Unii Europejskiej.

Kalendarz UEFA EURO 2012

Mecz otwarcia odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Finał rozgrywek zaplanowany jest na 1 lipca w Kijowie. Osiem miast w dwóch krajach będzie gospodarzami wydarzenia. Łącznie 16 drużyn weźmie udział w turnieju, podzielone równo na cztery grupy, po cztery zespoły w każdej. Grupa A: Polska, Grecja, Rosja, Czechy. Grupa B: Holandia, Dania, Niemcy i Portugalia. Grupa C: Hiszpania, Włochy, Irlandia i Chorwacja. Grupa D: Ukraina, Szwecja, Francja i Anglia.

Więcej informacji dotyczących praw konsumenckich można znaleźć: http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htm

Zobacz też:

Praktyczny poradnik i aplikacja na smartfony
dla kibiców na EURO 2012
poradnik kibica

Serwis jest promowany na witrynie głównej UEFA EURO 2012 i wielu innych, także poprzez strony Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich – oferuje porady, jak najlepiej przygotować się do podróży i co zrobić w przypadku, gdy konsument ma problem przebywając na terenie Polski (lub w drodze powrotnej). Witryna dostępna jest w 23 językach, w tym polskim.

football fans advices

Na jaką pomoc mogą liczyć kibice podczas EURO 2012?

Służby Europe Direct Contact Centre odpowiedzą na wszelkie zapytania kibiców dotyczące ogólnych praw konsumenckich, natomiast infolinia w języku angielskim obsługiwana przez polską organizację konsumencką – Federację Konsumentów – zapewni pomoc prawną dla osób, które napotkają problemy konsumenckie w Polsce. Kibice zagraniczni będą mogli też liczyć na wsparcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w razie sporu z przedsiębiorcą (np. gdy linie lotnicze nie uwzględnią reklamacji zagubionego bagażu). Plakaty skierowane do kibiców na temat tych usług zostaną rozwieszone w najpopularniejszych hotelach.

Komisarz Dalli: „Wiem, że kibice skupiają się głównie na występie zespołów, którym będą kibicować podczas turnieju EURO 2012. Tym bardziej ważne jest, aby upewnić się, że nic nie zepsuje zabawy! Kibice mogą zasięgnąć wielu wskazówek jak radzić sobie na wypadek problemów z opóźnionym lotem, zagubionym bagażem, bądź jeśli usługi oferowane przez hotel różnią się od tych, które były zamieszczone w ich ofercie w momencie dokonywania rezerwacji”.

Michel Platini: „Jestem bardzo zadowolony z faktu, że UEFA i Komisja Europejska ponownie współpracują razem i zapewnią kibicom praktyczne wskazówki oraz pomoc konsumencką w czasie EURO 2012. Inicjatywa ta pozwoli kibicom ze wszystkich krajów cieszyć się ich pobytem w Polsce i na Ukrainie”.

Infolinia

Infolinia konsumencka będzie otwarta od 1 czerwca do 31 lipca 2012 w celu odpowiedzi na wszelkie pytania konsumenckie, które mogą mieć kibice podczas pobytu w Polsce. Obsługiwana będzie przez Federację Konsumentów z funduszy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Europejskiej. Infolinia będzie udzielać porad jak rozwiązywać konkretne sprawy w Polsce.

– Darmowa Infolinia konsumencka: 800 007 707 (dzwoniąc z polskich telefonów stacjonarnych lub polskich operatorów sieci komórkowej)
– Infolinia konsumencka +48 228 27 5474 (dzwoniąc z zagranicznych operatorów sieci komórkowej. Pobierane są normalne opłaty, w tym za roaming)

Formularz uzyskania pomocy online

Europe Direct będzie udzielał porad w 23 językach na najpopularniejsze zapytania, np. jakie prawa ma pasażer w przypadku odwołania lotu; co zrobić, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy; jakie dokumenty są potrzebne, by skorzystać z pomocy służb medycznych. Istnieje możliwość skontaktowania się z Europe Direct za pomocą Internetu w 23 językach. Serwis ten udziela odpowiedzi na ogólne pytania średnio w ciągu 3 dni roboczych, natomiast w kwestiach związanych ze sprawa UE, w razie potrzeby, przekazuje wnioski do właściwych jednostek pomocy. Masz pytanie? Wyślij tutaj: http://europa.eu/europedirect/

Wsparcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich

Kampania KE i UEFA odbywa się przy wsparciu sieci 29 Centrów Europejskich (Sieć ECC – NET). Centra sieci ECC -NET mogą udzielić kibicom porad na temat praw konsumenckich związanych z zakupami i podróżami po UE i pomocy w dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorcy z innego kraju UE (np. linii lotniczych, biura podróży, hotelu).

Szczegóły dotyczące informacji kontaktowych 29 Europejskich Centrów Konsumenckich można znaleźć na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_en.htm

Z uwagi na fakt, że Europejskie Centra Konsumenckie mieszczą się w każdym z państw UE oraz Norwegii i Islandii, a Ukraina nie posiada własnego ECK, możliwe jest skorzystanie z praw do ochrony konsularnej w swoim konsulacie lub innego kraju UE, w przypadkach zaistnienia poważnych problemów dla obywateli UE podróżujących poza granicami Unii Europejskiej.

Kalendarz UEFA EURO 2012

Mecz otwarcia odbędzie się 8 czerwca w Warszawie. Finał rozgrywek zaplanowany jest na 1 lipca w Kijowie. Osiem miast w dwóch krajach będzie gospodarzami wydarzenia. Łącznie 16 drużyn weźmie udział w turnieju, podzielone równo na cztery grupy, po cztery zespoły w każdej. Grupa A: Polska, Grecja, Rosja, Czechy. Grupa B: Holandia, Dania, Niemcy i Portugalia. Grupa C: Hiszpania, Włochy, Irlandia i Chorwacja. Grupa D: Ukraina, Szwecja, Francja i Anglia.

Więcej informacji dotyczących praw konsumenckich można znaleźć: http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htm

Zobacz też:

Praktyczny poradnik i aplikacja na smartfony
dla kibiców na EURO 2012
poradnik kibica

Skip to content