Aktualności, Archiwum

Supermarkety mogą się porównywać

Reklama, która dotyczy łącznie asortymentów towarów powszechnego użytku sprzedawanych przez dwie konkurujące ze sobą sieci supermarketów, o ile asortymenty te złożone są po każdej ze stron z pojedynczych towarów, spełnia przesłankę porównywalności – stwierdził wczoraj w wyroku Europejski Trybunał Sprawiedliwości, uznając, że tego rodzaju reklama nie jest sprzeczna z prawem europejskim. Trybunał orzekł jednocześnie, że reklama porównawcza, w której stwierdza się, iż reklamujący oferuje niższy ogólny poziom cen niż jego główni konkurenci, w sytuacji, w której porównanie dotyczyło jedynie próbki towarów, może wprowadzać w błąd, jeśli: z reklamy tej nie wynika, że porównanie dotyczy tylko próbki towarów, nie zaś wszystkich produktów reklamującego, lub gdy dotyczy zbiorczo wachlarza oszczędności, jakich może dokonać konsument robiący zakupy u reklamującego, a nie u konkurentów, bez wskazywania indywidualnie na ogólny poziom cen stosowany przez każdego z tych konkurentów.

Wyrok w sprawie Lidl Belgium GmbH & Co KG/Etablissementen Franz Colruyt NV (C-356/04)

źródło: Komisja Europejska

Tagi: · 1 grudnia 2014 · 13:25